środa, 30 listopada 2011

W południe na północy

Już są oba wydania klasycznej powieści Elizabeth Gaskell. O tomie pierwszym wydania "bluszczowego" pisałam już onegdaj tutaj, jakiś czas temu zakupiłam też i przeczytałam tom drugi:

Elizabeth Gaskell
Północ Południe. Tom II
North and South
tłumaczenie: Magdalena Moltzan-Małowska
Wydawnictwo Elipsa, 2011
Biblioteka Bluszcza
ISBN: 978-83-7640-181-2

Przeczytałam chętnie obie części a chwilę później pojawiło się też wydanie Świata Książki:

Elizabeth Gaskell
Północ i Południe
North and South
tłumaczenie: Katarzyna Kwiatkowska
Świat Książki, 2011
ISBN: 978-83-7640-181-2


Tego wydania jeszcze nie przeczytałam, ale po pobieżnym przejrzeniu i porównaniu z wydaniem "bluszczowym" oraz oryginałem angielskim stwierdzam, że tłumaczenie jest mniej wierne niż "bluszczowe", ale lepiej się czyta.
Natomiast bardzo ucieszyła mnie wzmianka z tylnej strony okładki, iż wydawnictwo planuje wydanie również "Żon i córek" Elizabeth Gaskell i trwają prace nad tłumaczeniem. Bardzo bym chciała sprezentować sobie tę książkę na święta wielkanocne w przyszłym roku. :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz