poniedziałek, 17 stycznia 2011

Listy do/od Radości

Dostałam pod koniec roku od pewnego sympatycznego mężczyzny, emigrującego się na Wyspach, pewną książkę. Gwoli wyjaśnienia dodam, że molestowałam wcześniej go telefonicznie, mailowo i  smsowo, więc mi ją dobrowolnie wysłał :-) A oto wspomniana przesyłka:

Out of My Bone. The Letters of Joy Davidman
William B. Eerdman Publishing Company, 2009,
ISBN: 978-0-8028-6399-7

Książka (po angielsku, jak widać) zawiera listy oraz autobiograficzny esej "The Longest Way Round" Joy Davidman Gresham, Amerykanki, żydowskiej pisarki o polskich i ukraińskich korzeniach, żony pisarza C.S.Lewisa. Niestety, nie zawiera listów do niego (nie mam pojęcia dlaczego).

Kilka dni wcześniej zafundowałam sobie do pary książkę C.S.Lewisa "Letters to an American Lady", zawierającą jego listy do Joy. Istnieje, oczywiście, polskie wydanie tej książki o tytule "Listy do nieznajomej", ale ponieważ nakład jest wyczerpany, a książka nieosiągalna, zafundowałam sobie wersję oryginalną:

Letters to an American Lady,
William B. Eerdman Publishing Company,
ISNB: 0-8028-1428-X

Ich znajomość zaczęła się od korespondencji i Lewis nie spodziewał się, że się kiedykolwiek poznają osobiście. Stało się inaczej. Po dwóch latach korespondencji Joy z dwoma synami przeprowadziła się ze Stanów do Anglii. Rozwiodła się z pierwszym mężem (pisarzem i alkoholikiem) i rozpoczęła życie na Wyspach. Gdy wychodziła za mąż za Lewisa miała 41 lat, on 58. Niesamowitą historię ich znajomości, miłości i wspólnego życia przedstawia film z 1993 roku "Cienista dolina" (Shadowlands) w reżyserii Richarda Attenborough z Anthonym Hopkinsem i Debrą Winger w rolach głównych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz