środa, 12 stycznia 2011

Wrzaskliwy Hotel Zacisze

Od dawna mam w swoich zbiorach, a teraz w końcu oglądnęłam odcinki brytyjskiego serialu "Hotel Zacisze"  (tytuł oryginalny: Fawlty Towers), emitowanego w stacji BBC:

Serial powstał w 1975 roku na podstawie scenariusza napisanego przez Johna Cleese'a (jednego z członków grupy Monty Pyton)  i jego ówczesnej żony Connie Booth) i jest uważany za jeden z najlepszych brytyjskich seriali. Akcja dzieje się w podmiejskim hotelu w Torquay i ukazuje zabawne perypetie właściciela Basila Fawlty'ego (John Cleese), jego żony Sybil i służby: kelnera Manuela i pokojówki Polly (Connie Booth).

W czołówce każdego odcinka pojawia się drogowskaz do tytułowego hotelu (Fawlty Towers), ale za każdym razem litery na nim są poprzestawiane tak, że postają zabawne zwroty (1.Fawlty Towers, 2.Fawlty Tower, 3.Fawty Tower, 4.Fawty Toer, 5.Warty Towels, 6.brak, 7.Fawlty Tower, 8.Watery Fowls, 9.Flay Otters, 10.Fatty Owls, 11.Flowery Twats, 12.Farty Towels).

Świetna zabawa i brytyjski humor. Po zaglądnięciu po informacje w wiadome miejsce w internecie dowiedziałam się jednak, że nakręcono 12 odcinków, ja zaś mam na płytach 10! Ach, jaka szkoda. Trzeba będzie nadrobić jakoś to niedopatrzenie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz